СТАТУТ
учнівського самоврядування
президентської республіки
«Аліса»
Алісівської загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів
Учнівська рада президентської республіки « Аліса» (надалі « Аліса») – орган учнівського самоврядування, від імені учнів, виражає суверенну волю учнів, дбає про забезпечення прав і свобод учня, та гідних умов її життя, піклується про зміцнення учнівського самоврядування в Алісівській загальноосвітній школі І – ІІІ ст.., прагне розвивати і зміцнювати демократію у шкільних колективах, усвідомлює відповідальність перед державою, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон ради президентської республіки « Аліса».
Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1
Рада учнівського самоврядування « Аліса» – добровільне об’єднання учнів, яке допомагає учнівській молоді оволодіти необхідними моделями соціального співжиття, навичками соціальної поведінки, набути необхідних знань для успішного життєвого самовизначення, мета якого – сформувати в дітях почуття патріота України, Близнюківського району, школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократії.
Стаття 2
Символами президентської республіки «Аліса» повинні бути: прапор«Аліси», герб«Аліси» , гімн «Аліси».
Стаття 3
Президентська республіка «Аліса має таку структуру:
Розділ 2
Мета та завдання
Стаття 1
Метою діяльності « Аліси» є представництво та захист творчих, духовних та інших інтересів учнів Алісівської ЗОШ І –ІІІ ст.
Стаття 2
Головними завданнями « Аліси» є:
Сприяння створенню та розвитку учнівського самоврядування у школі;
Забезпечення постійного зв’язку та взаємодії між дирекцією школи та, органами місцевого самоврядування;
Участь у підготовці та реалізації проектів, спрямованих на розв’язання соціально-економічних, правових, освітніх, культурних та інших проблем учнів Алісівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст.
Сприяння формуванню правового громадянського суспільства в Україні;
Сприяння духовному та фізичному розвитку учнів, пропаганда здорового способу життя;
Участь у створенні сприятливих умов для активного залучення учнів до соціально-економічного, культурного життя суспільства, їх соціальної адаптації.
Розділ 3
Членство
Обраним до президентської республіки «Аліса» може бути кожен учень , що навчається в Алісівській ЗОШ І-ІІІ ст., що визнає положення і дотримується Статуту « Аліси».
Розділ 4
Вищий орган « Аліси»- загальношкільні збори
Вищим органом « Аліси» - є загальношкільні збори , які скликаються не рідше 2-х разів на рік і вирішують поточні важливі справи шкільного життя учнів Алісівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. .
Розділ 5
Права членів « Аліси»
Вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободи інших;
Подавати свою пропозицію, вимогу президенту республіки « Аліса»;
Висувати кандидатуру, а також само висуватися і бути обраним;
Брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
Залучати учнів до процесу популяризації здорового способу життя.
Розділ 6
Вибори
Стаття 1
Вибори активу « Аліси»
Право бути обраним до активу має кожен член ради « Аліси»;
Актив « Аліси» вибирають на загальношкільних зборах;
Актив « Аліси» вибирається відкритим голосуванням;
Актив « Аліси» обирається терміном не більш ніж на один рік.
Стаття 2
Вибори президента « Аліси»
Президент «Аліси» обирається на загальношкільних зборах;
Президент «Аліси» обирається голосуванням;
Президент «Аліси» обирається терміном на 2 роки;
Право бути обраним має кожен учень республіки «Аліси»;
Президент «Аліси» приступає до своїх повноважень відразу після обрання.
Розділ 7
Права та обов’язки президента «Аліси»
Стаття 1
Права обов’язки президента«Аліси»
Президент «Аліси» є гарантом прав учнів, визначених Статутом «Аліси» Президент «Аліси» співпрацює з Міністерствами.
Президент «Аліси» може бути присутнім на засіданні педагогічної колегії, педагогічній раді закладів освіти, виступатиме на захист інтересів учнів школи.
Стаття 2
Обов’язки президента «Аліси»
Планує і веде збори активу та засідання міністерств
Розподіляє завдання між членами активу.
Виконує функцію зв’язку між учнями та вчителями.
Поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування
Розділ 8
Права та обов’язки активу «Аліси»
Стаття 1
Права активу «Аліси»
Керує роботою окремих центрів;
Представляє власні ідеї та пропозиції;
Стаття 2
Обов’язки актив «Аліси»
Збирає ідеї міністерств стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах «Аліси»;
Відповідає за основні напрямки роботи учнівського самоврядування;
Бере участь у підготовці та реалізації проектів, спрямованих на розв’язання соціально-економічних, правових, освітніх, культурних та інших проблем учнів ;
Представляє членам «Аліси» звіт роботи за навчальний рік
Розділ 9
Обов’язки секретаря
Збирає письмові пропозиції від міністрів та членів ради учнівського самоврядування.
Розділ 10
Міністерства
Стаття 1
Міністерство культури
Планує та організовує проведення тематичних вечорів, дискотек для дітей різного віку;
Організовує зустрічі з цікавими людьми;
Встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубами, Будинками культури, музеями, театрами;
Допомагає в організації культпоходів у театри, кінотеатри та екскурсій;
Несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої програми дозвілля;
Організовує турніри КВК, концертів різного тематичного забарвлення;
Домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій для учнів;
Стаття 2
Міністерство милосердя
Організовує допомогу в разі потреби учням;
Залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
Відповідає за відновлення традицій, турботи про людей похилого віку. Допомагає в організації та проведенні благодійних акцій, ярмарок, свят для дітей з обмеженими можливостями;
Відповідає за привітання та поздоровлення ветеранів Великої Вітчизняної війни, вчителів – пенсіонерів;
Стаття 3
Прес центр
Організовує та здійснює художнє оформлення заходів, готує і забезпечує вихід інформації з різних питань;
Висвітлює цікаві шкільні традиції, новини шкільного життя учнів;
Інформує учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення);
Налагодження зв’язків з масмедіа.
Стаття 4
Міністерство природи та екології
Організовує та здійснює роботу по збереженню заповідних територій села;
Приймає участь у акціях і компаніях природозахисного плану;
Організація роботи з озеленення класних приміщень, територій школи та села;
Збереження та захист птахів у зимовий період;
Проведення «десантів чистоти».
Стаття 5
Міністерство освіти
Проводить науково – пошукову роботу;
Проводить роботу щодо поповнення матеріалами шкільних історико-краєзнавчих музеїв;
Вивчає історію рідного краю;
Бере участь в історико – краєзнавчих акціях, походах, виставках;
Організація роботи з районним історико – краєзнавчим музеєм.
Стаття 6
Міністерство здоров’я та спорту
Організовує різні спортивні акції,змагання, турніри, туристичні походи;
Здійснення широкої інформаційно – рекламної компанії з популяризації занять фізкультурою і спортом;
Залучення дітей та молоді до процесу популяризації здорового способу життя у своєму середовищі;
Участь в інформаційна – просвітницьких програм щодо попередження ВІЛ/СНІДу, вживання психоактивних речовин, попередження ризикованої поведінки;
Проведення конкурсів, конференцій, круглих столів, дебатів з проблем здорового способу життя;
Завдання цього центру – зміцнення здоров’я, профілактика шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя.
Стаття 7
Міністерство дисципліни та порядку
Впроваджує правила поведінки в школі, створює групи по боротьбі з правопорушниками. Націлює на збереження шкільного майна.
Розділ 11
Положення про педагога – куратора
Обирається учнівським самоврядуванням школи з числа вчителів, які дають на це згоду, враховуючи бажання педагогів опікуватися учнівським самоврядуванням у школі;
Виконує функції радника самоврядування у школі;
Виконує функцію посередника між самоврядуванням у школі, вчителями, батьками та місцевою громадою;
Добровільно складає свої функції або шляхом перевиборів «Аліси».
Розділ 12
Основні напрями діяльності педагога – куратора
Методично правильно готувати учнів до самоврядування ;
Підтримувати і розвивати учнівські ініціативи;
Поступово розширювати функції самоврядування в різних сферах діяльності;
Рекомендувати органам самоврядування суспільно значущі і цікаві колективні справи;
Визначення кола обов’язків органів самоврядування і окремих членів учнівського активу;
Організувати навчання активу і членів ради самоврядування
Включати в систему самоврядування якомога більше число учнів;
Зміцнювати і розвивати колективні традиції ;
Організовувати постійний контроль за виконанням єдиних педагогічних вимог до учнів за допомогою самоврядування ;
Будувати взаємини між органами самоврядування, колективом учнів і педагогів на ідеях педагогіки співробітництва ;
Розширювати гласність в роботі органів самоврядування.
Коментарi